dimarts, 1 de desembre del 2009

La fusió de caixes

Jo crec que aquí hi ha algú que ens vol vendre gat per llebre o que ens vol enganyar d'alguna manera amb això de les fusions de Caixa Catalunya, Tarragona i Manresa. Per un costat ens diuen que les entitats estan sanejades i sense problemes greus i per l'altre ens presenten la fusió com un gran pas endavant que crearà una entitat molt més forta. Això és el que ens volen vendre. Si entrem en els detalls, veiem que el que realment es vol fer és fusionar les entitats i després acomiadar un munt de treballadors i tancar més oficines de les que sumen Caixa Tarragona i Manresa juntes. La conclusió és que volen fusionar una entitat gran amb dues de més petites per crear-ne una de nova que serà més petita que la gran abans de la fusió!!! Això no s'entèn de cap manera. Es comprèn que en una època de crisi i després d'una expansió en l'obertura d'oficines no gaire racional en sobrin. N'hi deu haver que no són rendibles, així com deuen sobrar treballadors en oficines que abans feien dues hipoteques al dia i ara en fan una al mes. Però d'aquí al que volen fer hi ha anys llum. Les Caixes són unes entitats molt peculiars, que segons pel què sembla que són públiques i segons perquè volen ser privades. En un origen eren entitats molt lligades al seu territori, que es preocupaven per invertir on pocs ho feien, fer obra social i a facilitar i canalitzar l'estalvi de la gent. Ara les caixes cada vegada s'assemblen més a un banc: volen créixer a qualsevol preu, expandir-se, competir, cobrar comissions cada cop més altes, fins i tot treure quotes participatives que cotitzin a borsa i paguin dividends i cada cop l'obra social és una part més petita dels seus beneficis. Si han de perdre la finalitat per la qual es van crear, potser el millor seria tancar la paradeta. Que liquidin l'entitat, ho venguin tot a un banc privat i deixin de fer comèdia. De que em serveix a mi que una caixa on tinc els diners vulgui créixer a tota costa? De que li serveix als seus fundadors que representen a un territori? A més, ara es volen carregar el nom de Catalunya perquè diuen que a fora no ven. No sé si es veritat o mentida, però els de Caja Madrid no se n'amaguen per vendre a Catalunya. És més, i si el nom de Caixa Catalunya ven poc a fora, què? Quin interès tinc jo en que tingui moltes oficines a fora si l'únic que vull és que m'ofereixin un bon servei, barat i que si després tenen beneficis ho inverteixin a Catalunya? Que obri oficines a Madrid i després hagin de fer obra social a Madrid no em serveix de res. Suposo que només deu interessar als de dalt, que col·locats pels polítics deuen anar cobrant...

1 comentari:

Noctas ha dit...

El que no sé és si alguna vegada varen tenir realment aquest objectiu personalíssim o varen ser sempre màquines escurabutxaques dels cuatre avis que hi tenien allà domiciliada la seva pensió. En fi, jo estic amb caixa Girona i allò és una casa de putes. De moment aguantarem la comèdia de l'obra social i el festival de música que fan a Cap Roig però que no me'ls toquin gaire que me'n vaig al Santander o a qualsevol altra banc... en fi crack que no tenen money!!!