dimarts, 25 d’agost del 2009

Vacances

Fugir uns dies de tot és fantàstic. Oblidar-se de totes les cabòries que ens posa diàriament al cap el nostre entorn i la societat. Oblidar-se des d'aquell amor impossible fins a la mediocre classe política d'aquest país. Fer com si la nostra feina i els nostres caps no haguessin existit mai. Oblidar-se fins i tot de la calor horrible que m'han dit que ha fet per aquí. I llavors, quan no tinc cap mena de preocupació al cap, és quan més feliç sóc. Quan decideixo a quina hora em llevo al matí i quin tren agafo i que vaig a visitar. Cal dir que per mi les vacances no són per jaure al llit o a la platja, sinó que les aprofito per conèixer coses noves. I em canso més que treballant, perquè camino molt i vaig d'un lloc cap a l'altre, però després em sento satisfet. Quan estic cansat m'assec contemplant un paisatge, o els carrers d'una ciutat, observant la natura o la gent passejant, de vacances, o fent la seva rutina diària. I llavors m'imagino les seves felicitats i les seves penes, però en canvi jo me'n sento al marge, com si fos en un món on només existeixo jo i res més em preocupi. Arriba després el dia de tornar. Baixar de l'avió i començar a suar. Fer un petó a la mare, però que com sempre li busca les tres potes al gat i m'acaba fent posar nerviós i fent-me preocupar per tot. El grup d'amics que últimament em cansa bastant. Pensar en que he de tornar a la feina, els somriures falsos dels meus caps, aguantar a les meves companyes que no paren de burxar i sempre volen més i més i mai en tenen prou. Mai he entès a la gent que sempre volen més i més i mai no en tenen prou i tot els sembla poc. Em posen molt nerviós. Però tot això és el que em trobaré. Intentaré aguantar-ho com sigui, com si aquests dies només haguessin sigut com aturar el temps, descansar, agafar aire i tornar a un món real, del qual, potser com en somni, he tingut la sort de poder-ne escapar uns dies.

4 comentaris:

reflexions en català ha dit...

Ànims. Jo encara no he fet vacances. Quan les faci, ja us ho recordaré, hehe.

GukGeuk ha dit...

Si vosté m'ho demana, jo ho faig. El meu bloc torna a funcionar tot i que jo, de català, ja no puc dir que en sé gaire ;)

Noctas ha dit...

Espereraem i guanyarem. Paciència., jo també he arribat de les vacaneces avui dijous...per cert bon text...saludus

Miquel ha dit...

Jo torno a la rutina i tu ara comences les vacances...Que les gaudexis!