divendres, 27 de març del 2009

Artur Mas pensa que el dret de ser atesos en català és una tocada de nassos

Ho llegeixo sorprès en una entrevista que li va fer el diari Expansión, després de preguntar-li per les ajudes concedides a les llengües minoritàries de l'Equador, se li pregunta:

Lo mismo ocurre con la inspección en los bares para que se hable en catalán.

Sí. No es momento de ir a tocarle las narices a la gente de forma indiscriminada. Bastantes dificultades hay para mantener las empresas ahora. Se debe dejar respirar.

Em sembla molt oportunista per part seva, suposo que per acontentar a l'entrevistador i a la clientela d'aquest diari, perquè més o menys això és el que han defensat sempre els seus. Això pensa el líder del principal partit nacionalista català sobre el dret a ser atès en català? Que és tocar els nassos de forma indiscriminada? Que haver d'entendre el català en un local públic és no deixar respirar? A mi em sembla normal que si hi ha una llei es vetlli perquè es compleixi com també em sembla normal que si vaig a un lloc m'entenguin si parlo en català. No entenc que es publicités l'altre dia que es feien aquestes inspeccions, hauria de ser la cosa més normal del món i s'hauria de fer sense dir-ne res. Molt poc deu saber de comunicació el que va decidir fer-ne notícia d'això, més sabent que hi haurà els de sempre que et criticaran. Sigui com sigui, n'Artur Mas dient això sembli més del PP o del partit de l'immigrant xarnego revotat (Ciudadanos), que no pas de CDC.

2 comentaris:

Noctas ha dit...

Petit regal al meu blog...saludus crack!!!

Josep (sl) ha dit...

Veig que el sentit no aniria: No com a negativa al nostre dret de ser atesos en català. En sentit que ho farien PP i PSc i ciutadanos. Si no com aparcar temporalment la acció sancionadora sobre el ciutadà. I fer què les multes no siguin una excusa per incrementar la recaptació. com a manera de mantenir plenes les arques publiques.

Com fa poc en el pressupost d'un ajuntament del Camp de Tarragona; del qual em van ensenyar el pressupost municipal fent-me notar que havien previst recaptar el triple en concepte de multes.