divendres, 1 d’octubre del 2010

Repugnants cosmopolites

M'ha indignat profundament la decisió de l'Ajuntament de Barcelona de declarar festiu Sant Valentí. Em sembla fora de lloc i que només respon a aquest fals cosmopolitisme al que ens tenen acostumats aquests pseudo-progressistes que es pensen que valorant i potenciant tot allò que ens ve de fora, serem més universals. Aquesta gran popularització que ha tingut en els últims anys el dia de Sant Valentí em sembla bastant patètica. Primer de tot, perquè de dia dels enamorats a Catalunya ja en tenim un, que és Sant Jordi. Implementar altres dates és voler desnaturalitzar les tradicions d'aquí i assimilar-nos a d'altres cultures. Posats a importar, importem coses que aquí no tinguem, no que es sobreposin a les que ja tenim (i això també serviria pel halloween). Però per altra banda, em sembla totalment patètica la implantació d'aquesta celebració, perquè només obeeix a finalitats de grans centres comercials. Dies abans, totes les botigues, i com més grans són més ho fan, ens comencen a marejar i recordar per tot arreu que s'acosta el dia de Sant Valentí (tot i que jo no recordo mai quan és) i que cal fer un gran regal a la parella, i que com més diners t'hi gastis, millor. O que s'ha d'anar a un sopar romàntic a un lloc on et cascaran la butxaca, o una escapada a un hotel i no sé quantes coses més. Potser és que jo sóc poc romàntic, que també és veritat, però em sembla més que penós, com també m'ho sembla bastant el dia del pare o de la mare. Reconec que Sant Jordi també s'ha convertit en una cosa molt comercial, però almenys serveix per potenciar i beneficiar els llibreters i indústria culturals, o les floristeries i no les grans superfícies; a més, que regalar un llibre o una rosa ho trobo molt més bonic i nostrat, i barat, que per alguna cosa som catalans.
Si s'ha de buscar un dia de festa per l'any que ve, de dies n'hi ha molts, segur que es trobava una data per commemorar alguna efemèride o el naixement d'algú important per Barcelona o per la cultura catalana. Declarar festiu el dia de Sant Valentí només pot sortir d'una ment colonitzada, ofuscada i falsament cosmopolita com no en tinc capa dubte, és la de l'alcalde Hereu i tota la púrria sociata.

9 comentaris:

Miquel ha dit...

I si hi ha alguna comissió de l'associació de comerciants cap a l'Ajuntament i no ho sabem? Digue'm dolent, però a aquestes alçades...

L'home del sac ha dit...

Sí, però precisament si és un dilluns festiu, la gent no anirà a comprar el regal.. Els que ho celebren comercialment segurament optaran per fer una escapada i sortir de la ciutat i gastar-se en el viatge el que gastarien en el regal... És la idea que em ve al cap ara mateix. Com que mai se m'acudiria fer cap regal per Sant Valentí, no sé el que els passa pel cap a la gent que ho fa. ;-)

Noctas ha dit...

mmmmm digue'm sociata, però una festa és una festa:)ara bé, el dia senyalat és imperdonable. saludus!

Cesc ha dit...

No en tenia ni idea i subscric la teva opinió. És patètic. Com a liberal que sóc defenso la iniciativa dels grans magatzems de voler-nos vendre la festa que vulgui però com a conservador que sóc crec que no s'han de potenciar costums que ens són alienes i forànies. El dia de Sant Valentí el trobo una barreja de cursileria i vulgaritat i això dóna un resultat terrible. La única vegada que he celebrat aquest dia va ser aquest any que vaig cedir a les peticions de la meva xicota (actualment ex) regalant-li una capsa de bombons pensant més que res en la recompensa que tindria.
Visca Sant Jordi! Salutacions.

maria ha dit...

No els entenc els de Barcelona.I ara que hi pinta Sant Valentí?
Jo també estic amb Sant Jordi.Molt bon post.

Anònim ha dit...

Han perdut de tot el senderi. Han embogit definitivament. Per mi que, convençuts que perdran, proven mesures estrambòtiques per a veure si rasquen alguna cosa.

Anònim ha dit...

NO HOME NO,RES DE TOT AIXO,SEGUR QUE AQUESTA "PAJARIL" PROPOSTA ES FRUIT DE QUE "EL CORTE INGLES"HA ORERIT PAGAR UN TAN PER CENT AL CARRER NICARAGUA.
JUGANT AMB BCN.

L'home del sac ha dit...

Me n'alegro de veure que compartiu més o menys la meva opinió.
Trobo que no hi ha res més cursi que el dia de Sant Valentí.

Anònim ha dit...

És una nova bestiesa de l'Hereu. Potser rpetenia fer-se el simpàtic davant un determinat públic, tenint a més que seria un pont de tres dies seguits. No té cap sentit col3locar aquest dia com a festiu. I més, sense haver-no consultat amb el ple (cal recordar que no governen en majoria).