dijous, 6 d’octubre del 2011

Votaré ERC (i sí, ens en sortim)

Fa uns mesos no n’estava segur de si no votar o votar en blanc o nul. Ara ja ho tinc clar: votaré ERC. La veritat és que aquestes eleccions se me’n foten bastant: són eleccions espanyoles i per mi, ja s’ho faran. M’és igual els uns que els altres. Per mi, fins i tot no calia que s’hi presentessin. Però ja que ho fan, doncs crec que cal donar suport a aquest nou projecte tan engrescador. Perquè tinc clar que aquests són d’esquerres, però entre esquerra i país, triaran país. I perquè m’encanta en Junqueras i crec que serà un bon líder. M’hagués agradat que els de SI també hi fossin, però bé... em penso que masses ganes tampoc en tenien. Tampoc sé de qui és la culpa, però l’actitud que té SI últimament anant de puritans i guardians de la fe i amb propostes a vegades força extravagants i poc elaborades, no m’està agradant. Junqueras és el diàleg, la raó i l’entusiasme. Ara mateix SI és el frontisme, just quan necessitem la denúncia, sí, però també encara més la complicitat. Ara tot són retrets, que si els d’esquerra són uns traïdors, que no són uns veritables independentistes, etc. SI va ocupar un espai que temporalment ERC havia deixat orfe, ara que han tornat a agafar la seva responsabilitat, SI el que ha de fer és sumar, per si sols ja no tenen raó de ser. Val més unir-s’hi de grat que acabar sent engolits i marginats a l’extra-parlamentarisme.

Tinc clar també que aquestes són les últimes eleccions espanyoles en que voto, en les pròximes ja no formarem part del cens. Això s’acaba. Segurament els resultats dels partits independentistes en aquestes eleccions seran tan migrats com sempre, però ja no depenem només de partits independentistes, sinó que al final la independència vessarà per tot arreu. Cada dia n’estic més convençut que el President Mas passarà amb majúscules a la història d’aquest país. Arribarà el dia en que no hi haurà un poble de Catalunya on no hi hagi un carrer amb el seu nom. Jo vull anar ràpid, per tant, no el vaig votar, però veig que la seva estratègia pot ser la bona, la que estiri a la majoria de la societat. I finalment, la independència caurà, com una poma madura.

16 comentaris:

kika ha dit...

ostres, ostres, em fas pensar... fa dies que passo pel davant del video del discurs del junqueras i no el vull mirar. perquè me farà molta ràbia després pensar que he perdut el temps, perquè ja m'ho podia imaginar que les coses que no poden canviar tant. però ara tu em dius que aquest sí que et convenç... potser me l'hauria de mirar perquè m'agradaria molt que em convencés... i que funcionés, i que erc tirés endavant... i tu no ets l'únic que m'ho diu. hi pensaré!

Jordi ha dit...

Tant de bó tinguis raó. No soporto gaire al Mas ni a molts dels seus però si ha de portar la independència seré el primer en demanar que li posin el seu nom al meu carrer, o millor a un altre més bonic.

Moisès ha dit...

Noi, vius totalment fora de la realitat, la independència, si és ens arriba, perquè no descartis el que li va passar a Occitània, va per a llarg.
Desgraciadament clar

L'home del sac ha dit...

Kika, jo al Junqueras me l'he escoltat bastant durant els últims mesos, tant en discursos per la televisió com en directe i en espais més reduïts i ara per ara té tota la meva confiança.

Moisès, jo no crec que el que dic sigui il·lusori. Si ens arriba, arribarà aviat. Arribarà un moment en que serem a l'òptim i llavors caldrà aprofitar-ho. Si no l'aconseguim en els pròxims deu anys com a molt, ja no crec que l'aconseguim mai.

Dies de fúria ha dit...

Home del Sac, no acostumo gens ni mica a fer comentaris ni a blocs ni enlloc.

Però, chapeau! per l'escrit d'avui. Breu (quina enveja!), clar i precís apuntant els elements crítics del nostre esdevenir polític i els seus diferents agents.

Comparteixo del tot la teva anàlisi.

L'home del sac ha dit...

Dies de fúria, t'agraeixo especialment el teu comentari perquè se que no en deixes mai.
Veig que després d'una bona temporada, tornem a veure les coses de manera similar.

kika ha dit...

torno a ser jo. ja he escoltat al junqueres. i al veritat, no entenc perquè tanta gent s'emociona tant al sentir-lo. crec que està una mica rovellat o potser és massa novato. però no ho fa bé, segons jo. no convenç.
potser els militants d'erc estaven tan dececuts que qualsevol cosa, només per ser nova, els emociona. no sé. jo segueixo decebuda. i em sap molt greu no veure-hi sortida!

L'home del sac ha dit...

Doncs kika, a mi em sembla la persona que ara necessitem...

maria ha dit...

Jo també ho tinc força clar almenys pel Congrés.M'agrada la seva candidata.

GukGeuk ha dit...

Escolta nen, què no vas llegir la meva anècdota amb el Junqueras? Sincerament, poques vegades he sentit a un polític dir tantes rucades en tan poc temps... Suposo perquè estava en privat. Però em va sobtar molt la capacitat de l'home per a manipular ments briliants com les que hi havia. Tret d'algun amic, com l'Andreu, que se les sap totes per allò de que el diable sap més per vell que per diable.

ERC té ara els mateixos polítics que suportaven les rucades que feien fa pocs anys. Els mateixos sense capacitat de crítca i amb molta "labia" d'aquella que realment enganya, però no fa país. Però enfonsa país.

Espero que canviis d'opinió, perquè crec de debò que ERC al congrès no farà res més que portar-hi polèmica, marcant paquet independentista. I si d'algú hem après res, crec que ha estat del Pujol. Ja sabem :"això no serveix per res".

GukGeuk ha dit...

Per cert, he actualitzat el bloc d'història, potser hi estàs interessat.

L'home del sac ha dit...

Nena, sí que vaig llegir la teva anècdota amb el Junqueras...
Doncs a mi m'agrada, què vols que t'hi digui... si vol ja tindrà temps de fotre'm com tants altres...
Tinc tres opcions: votar ERC, no votar o fer vot nul. Ara mateix les preferències estan en l'ordre que les he escrit.
Per mi al Congrès hi poden anar a portar bronca o a fer el que vulguin. Si fos per mi ni tan sols s'hi haurien de presentar, però ja que ho fan i m'agrada el projecte, doncs crec que votar-los és la manera de donar suport a un projecte independentista.

Demà miraré el bloc d'història i a veure si t'envio el que vaig dir que t'enviaria...

L'home del sac ha dit...

Ostres, acabo de veure que m'has dedicat un escrit.
El llegiré demà. Me'n vaig a dormir que demà tinc molta feina (aquesta setmana ha estat de bojos), però al vespre suposo que podré descansar i fer coses amb calma.

GukGeuk ha dit...

Perdona si lo de "escolta nen" ha sonat malament, sovint no diferencio bé els tons en català...

Crec que, de fet, també pots votar CiU. De fet, trobo lògic votar CiU.

marc ha dit...

Bé, jo estic molt pessimista, últimament, i m'alegra comprovar que n'hi que ho veuen tot tan clar.

Per cert: saps qui forma part de l'executuva nacional d'ERC? Els de sempre.

Encara no tinc clar si votaré i a qui.

Salut!

Miquel ha dit...

El nostre arbre ja ha començat a germinar i més aviat del que ens pensem haurem de fer collita, independentment del que passi a les eleccions del Congrés.