divendres, 1 d’abril del 2011

Xarxes socials o socialitzar la ximpleria?

Sóc de l'opinió que això de les xarxes socials està clarament sobrevalorat. D'acord que deu ser veritat que a Tunísia i a Egipte els va anar la mar de bé, però no n'hi ha per tant.
La meva identitat real té compte en diferents xarxes socials. Ho troba interessant com un canal a través del qual centralitzar certes informacions. Et fas admirador d'un equip de futbol, d'una associació de no se què, d'uns quants grups independentistes, d'algun partit o directament d'algun polític, i així només obrir la pàgina et va arribant informació d'interès. A banda d'això, misserejar i prou. Veus al vespre un amic amb la parella i l'endemà al matí veus que a les tres de la nit ha canviat el seu estat a solter. Un altre està de festa i s'ha fet unes fotos amb unes xatis i està tot content perquè ja les té com "amigues" al facebook. Un altre penja les fotos de l'últim viatge. Un altre, una frase de l'APM que li ha fet gràcia, etc, etc, etc. Sempre n'hi ha algun que quan troba algun article interessant el comparteix i fins hi pots establir un debat, però si no és això, és pura xafarderia. Les coses que comentaríem tot prenent una copa i fins i tot moltes altres coses que ni tan sols ens n'assabentaríem, ni falta que fa.
Ara s'ha posat de moda un programet pel telèfon mòbil, que quan s'entra en un local, només prement un botó, publica a internet el lloc on ets i a més et dóna punts per cada cop que vas a un local, etc. Això s'està convertint en un Gran Hermano. Ja dic jo que aviat sortirà alguna aplicació que donarà punts per portar una webcam al front emetent en directe. I la gent ho farà i serà lo més 'cool' i modern. I jo que fins i tot em nego a comprar-me un mòbil d'aquests tàctils amb internet per després de tot el dia connectat no haver d'estar pendent del correu i dels missatges del facebook quan surto a sopar o a passejar.
I és que parlant amb certes persones, sembla que abans de les xarxes socials i els telèfons amb internet no hi havia res. Sembla que si no et comuniques a través del facebook o del 'What's up' no hi ha comunicació possible, perquè tots sabem que el correu electrònic se l'ha inventat el facebook i els missatges sms ja no s'estilen. I el xat també és una gran novetat, perquè el messenger i l'IRC (de grata memòria per molts) no han existit mai. O el telèfon fix, que molta gent només es preocupen de poder fer trucades IP a través del mòbil d'última generació i després obliden que normalment, les trucades de fix a fix són gratis i sense tantes complicacions.
La societat d'avui en dia, tan preocupada pel seu mòbil d'última generació i la seva aparença i tan poc pel seu interior...

6 comentaris:

maria ha dit...

No ho entenc.Si a la gent no li interessa on vaig,per què ho hauria de penjar al facebook?Jo tampoc ho entenc.Tens tota la raó amb el teu article.Si que pot funcionar en altres països de rebel·lió,però no entenc aquest interés d'ensenyar on ets a cada moment.Quin estrés!

Anònim ha dit...

TU LI DIUS SOCIALITZAR LA TONTERIA?A MI HAN SEMBLANT UNA "FRIKADA"TOTAL....A QUI COI L'INTRESA SI VAIG DE COPAS O DE CEMENTERIS?.I LES "REVOLUCIONS"LES MOUENT QUATRE GATS,QUANT VOLEN O COM VOLENT,SIGUEM REALISTES.
JUGANT AMB BCN.

reflexions en català ha dit...

Doncs jo sóc dels antics. El meu mòbil és del paleolític i fa tres anys que no entro al Facebook.

Noctas ha dit...

Ens venen que les revolucions de Tunez s'han fet gràcies a les xarxes socials. I això no és cert, si de cas s'han canal.litzat a través de les xarxes o les xarxes han sigut un mirall més de les revolucions, res més que això.

Miquel ha dit...

Si no fos perquè m'ajuda moltíssim a mantenir el contacte, em plantejaria molt seriosament la meva continuitat al facebook.

L'home del sac ha dit...

Miquel, jo un dia en vaig estar tan fart que vaig bloquejar temporalment el compte... Després però ho vaig tornar a activar més aviat del que estava previst, perquè hi ha persones que sempre fan observacions interessants i m'agrada anar-les seguint.