dimecres, 18 de març del 2009

Fora els violents i els dropos de la universitat

Avui els mossos d'esquadra han desallotjat els "estudiants" que hi havia tancats des de fa quatre mesos a l'edifici de la Universitat de Barcelona. No vull entrar en el Pla de Bolonya, que m'agradaria que algú m'expliqués breument i d'una manera que pogués entendre, ja que n'he sentit moltes coses però gairebé no en sé res. Vull entrar en que em sembla a mi que ni una universitat ni un edifici històric és lloc per una acampada hippie. Em sembla que tampoc és lloc perquè delinqüents anti-sistema com Enric Duran i facin els seus actes. De debò una majoria d'estudiants s'identifiquen amb els hippies de l'acampada o amb aquest delinqüent? A mi em sembla que no. Jo també he estat estudiant i fèiem vagues, quan algú les convocava, que servien perquè ens quedéssim a casa o al bar o com a molt (només una vegada ho recordo) assistir a unes conferències alternatives (vam ser quatre gats, la resta dormint). Mai, i dic MAI, vaig conéixer ni vaig sentir de ningú dels que estudiaven amb mi que anessin a les manifestacions que es feien, moltes vegades per motius que ni tant sols acabàvem de tenir clar si hi estàvem a favor o en contra. Suposo que com ara amb el pla de Bolonya, que gairebé ningú em pot explicar el que és. He sentit, suposo que com tothom, que dificulta estudiar i treballar a la vegada, ja que demana dedicació completa per part de l'estudiant. Si és així, sí que em sembla greu; però suposo també que deu dependre dels estudis i del professor. En tot cas hi hauria d'haver l'alternativa de fer l'examen final com tota la vida s'ha fet i aprovar i suspendre i prou. Sigui com sigui qui tingui raó, la societat i la comunitat universitària en general no poden permetre que un grup de violents anti-sistema s'auto-proclamin representants dels estudiants i dificultin la tasca dels altres, que l'únic que volen és poder anar a classe i aprovar.

3 comentaris:

Noctas ha dit...

Una persona que no tingui tics ni feixistes ni comunistes, no es junta amb determinat tipus de gent. Rere aquestes manis de pa sucat amb oli hi ha molt ressentiment i moltes ganes de fer el paperina. Ser el protagonista de la història i fer-se els revels. No crec ni que s'hagin llegit amb deteniment el pla Bolonya..saludus crcak

L'home del sac ha dit...

Exacte, Noctas, si veus per la tele el tipus de gent que hi ha a aquestes manis, ja veus que tots tenen pinta d'anti-sistemes, okupes i tot això... Si fins i tot a les manis hi ha banderes vermelles amb la falç i el martell!!!!! Com a estudiant em repugnaria que gent així m'intenti representar.

Josep (sl) ha dit...

Aquestes manifestacions reuneixen el millor de cada casa. Bon article estic d'acord amb tu.