dimecres, 3 de juny del 2009

Hem de votar, ara més que mai!

Pot ser sí que podem tenir la sensació que un de nosaltres no decideix res, que tot queda molt llunyà i que els polítics són una colla d'impresentables aprofitats. Però de cap manera, com diu la Rahola avui en el seu article a la Vanguàrdia, tots són iguals. Alguns són catalans, altres espanyols i altres a més, anti-catalans. Un ciutadà sol anònim poc pot fer i més si és una mica passiu, com la majoria de nosaltres, però hi ha una cosa molt sencilla, que només cal fer-la una vegada molt de tant en tant, i que consisteix en agafar una papereta i posar-la en una urna. El país només ens demana això. No entenc com pot haver-hi catalans que els importi tant poc el seu país que passin de fer aquest gest. Tant se'ls fa que se'ns burlin a la cara, ens robin els nostres diners i ens governin una colla d'impresentables estrafalaris?
Jo, per la part que em toca, tornaré a la Casa Gran, de passada, tot sigui dit. No em considero fidel a ningú i en cada ocasió miro quina pot ser la millor opció per Catalunya. En aquest cas, des que vaig conèixer el candidat de CiU ho vaig tenir clar. Una persona molt tècnica, ben preparada i sobiranista. Tot el que necessito per entregar-li el meu vot. En Junqueras també em fa la seva gràcia, llàstima que no hagin anat junts en una candidatura, però en Tremosa em sembla més adient i a més, tot i que votar CiU també em fa cert fàstic, ara mateix me'n fa més votar ERC, a més que pot ser molt positiu que CiU tregui un bon resultat presentant un candidat sobiranista.
Però voleu saber què és el que realment em demana el cos? Doncs el cos em demana votar Iniciativa Internacionalista. Sí, aquesta colla de frikis totalitaris plens de polls. El cos em demana escopir a la cara d'Espanya, i aquesta seria la millor manera de fer-ho. No ho faré, però hi estic molt temptat. No sabeu com m'atrauen tots aquests cartells rojos penjats per tot Tarragona. I és que a més són bonics! Em semblen més ben dissenyats que qualsevol altre. Sort que les eleccions són aquest diumenge i que en Tremosa em cau molt bé, perquè sino, us asseguro que una setmana més veient aquests cartells i els dono el vot. És més, sé que si treuen un bon resultat, em sabrà greu no haver-los votat. Com diu el seu lema: "Castiga'ls amb el teu vot". Votar un candidat sobiranista aquest diumenge ja serà prou càstic. És tot el que em demana el meu país de tant en tant. Jo ho faré. Potser serem quatre, però jo hi seré.

10 comentaris:

Josep (sl) ha dit...

Qui no va no fa res, li fan i prou. I la seva inactivitat és reparteix proporcionalment al vot vàlid.

Josep (sl) ha dit...

En certa manera en Tremosa és un "candidat proveta" per CiU i un bon resultat per ell és una manera d'animar a CDC a continuar el Gir cap a postures més sobiranistes i per contagi a Unió.

Per desgràcia no il·legalització de II em fa pudor a socarrimat. Com a voluntat de PP i PSOE de dividir el vot no espanyolista.

Deyza ha dit...

Tota la raó amb el tema paperetes psoe, és el que em va semblar entendre amb la lectura de la llei que cito a l'entrada.

En Tremosa és molt seriós, molt format i molt clar. Com ha candidat m'agrada, tot i que CiU em queda massa lluny ideològicament, si més no aquestes eleccions.

Em sorprèn l'elevat nombre de persones que conec que votaran a Iniciativa Internacionalista, la majoria venen d'ERC i ICV tot i que també hi compto votants de CiU. Sembla que s'ha convertit en un vot contra la llei de partits.
Encara podrien donar alguna sorpresa i tot...

Josep (sl) no se si ha estat expressament però segur que entre d'altres coses tindrà aquest efecte que comentes.

L'home del sac ha dit...

Sí, Josep, jo també veig bastant al Temo com un candidat proveta, com una aposta de Mas i el seu entorn a veure que passa... Precisament per això més motiu de que el voti. Com que vull una CiU sobiranista, ara més que mai m'interessa que tingui un bon resultat.

Jo també estic veient molta mobilització al voltant d'II, sobretot de gent de l'esquerra independentista i anti-sistema. Més que prendre vots a ERC i ICV, que alguns sí que els pot prendre, penso que pot fer que vagin a votar persones que no hi van mai. Si aconsegueix això ja serà bo.

Es evident que l'estat il·legalitza o no partits segons com li interessa. En les últimes eleccions basques van veure que així aconseguirien que els bascos no tinguessin majoria i ho van fer. Divideixi o no el vot no-espanyolista, és positiu que no s'hagi il·legalitzat cap candidatura. Tothom s'hi ha de poder presentar.

A veure si algú d'aquests més anti-sistema s'atreveix a demanar que s'anul·lin les paperetes del PSOE a Catalunya... XD

Noctas ha dit...

Crack fes el que vulguis però vull que sàpigues que escrius molt bé, i no ho dic per complaure't sinó perquè és la pura veritat...bon cap de setmana i bastant d'acord amb el fons del teu article....
saludus campió!!!

L'home del sac ha dit...

Gràcies Noctas!

Dessmond ha dit...

Per Catalunya s'ha de procurar votar en positiu. Enguany encara ho podem fer.
Fotre a Espanya no es logra a base de fer-ho reactivament i encara menys votant a uns frikies, com molt bé dius.
Aquests que evidentment són frikisme pur, van aconsellar el vot nul. 100 mil vots nuls! Saps quans diputats haguessin suposat si els hagués arroplegat el cantó nacionalista euskaldun?. Com a mínim hores d'ara l'espanyolisme no camparia tant ample per Euskadi.
Aquesta lliçò ens ha de servir per votar sempre en clau catalana. La que sigui.
En fi, salut. I que el d'allà dalt hi faci més que nosaltres.

Artur ha dit...

És imprescindible votar. Quan augmenta l'abstenció, el "brou de cultiu" dels oportunistes i els mediocres es fa patent. L'abstenció ha permès que ens governi Montilla, un dels polítics menys eficients i preparats. Guanya la mediocritat. Hem d'intentar impedir-ho.

L'home del sac ha dit...

Doncs sí, toca votar per evitar que la mediocritat tingui el poder.

Efrem ha dit...

A mi també em tempten moltíssim, i em sembla que els acabaré votant perquè no em podré aguantar les ganes, no, ho ho ho!! És molt bo que els collin una mica. Fa falta, i quants més vots treguin millor.

Perquè? Doncs perquè resulta que hi ha uns governs que s'han d'encarregar de vigilar als talladors de bacallà, perquè el tallin bé i el poble no ens ennueguem. I no els han vigilat bé i ens hem ennuegat amb el coi de crisi!

A part d'això, perquè tot el que sigui borroka està bé per posar les piles als ineptes que tenen temptacions d'apoltronar-se i ser irresponsables. Espero... Crec... PErquè la condició humana és la que és, i més que provat està que de paràsits i corromputs n'hi ha a tot arreu.